The Last song Recenzia

Originálny názov: The Last Song
Slovenský názov: Posledná pieseň
Autor: Nicolas Sparks
Rok vydania: 2009 ( na slovensku 2010)

Kniha vs Film

Takže začneme príbehom ktorý je rovnaký jak v kníhe tak aj vo filme:

Keď sa sedemnásťročnej Veronice Millerovej (Ronnie) rozviedli rodičia a otec sa odsťahoval do Wrightsville Beach v Severnej Karolíne, jej život sa obrátil naruby. Tri roky nato stále cíti odcudzenie a zlosť na rodičov, najmä na otca. Jej mama sa však odrazu rozhodne, že všetkým prospeje, ak Ronnie a jej mladší brat strávia leto u otca.
Ronnin otec, bývalý koncertný klavirista, si pokojne nažíva v plážovom mestečku, pohrúžený do maľovania umeleckého diela, ktoré sa má stať skvostom miestneho kostola. Zlostná rebelka Ronnie odmieta všetky jeho pokusy o zmierenie a vyhráža sa útekom do New Yorku ešte pred koncom leta. Čoskoro však stretáva Willa, miestneho lámača dievčenských sŕdc, o ktorom by si nikdy nepomyslela, že ju môže priťahovať, no keď sa pomaly prestáva brániť svojim pocitom, otvára sa najväčšej radosti a zároveň bolesti, aké kedy zažila.
Posledná pieseň je nezabudnuteľný príbeh o láske v jej nespočetných podobách - o prvej láske, láske medzi rodičmi a deťmi -, ktorý odhaľuje, ako najsilnejší ľudský cit dokáže zlomiť srdce a znova ho vyliečiť.

Moje Pocity?

Začnem knihou. Pocity ktoré som prežívala boli neskutočne živé. Nicolas Sparks to napísal štýlom pohladou. Každá kapitola bola s pohľadu iného charakteru. Pri čítany charakteru

-Ronnie som mala pocit že sa pozerám do zrkadla a ak máte rodičou v podobnej situácii ta sa budete cítiť rovnako. I keď môj príbeh je iný tak som tiež nahnevaná na celí svet ktorý nechce pochopiť že nechcem piť a húliť lebo nemienim skončiť ako moji rodičia. Ronnie to ale brala dosť svojsky. Jej charakter bol jak vyspelý a jej vek tak aj dosť pozadu. Mala názory ako iný ale dala sa ľahko ovplyvniť. Tak isto bola tvrdohlavá lebo do svojho srdca nepustila nikoho. Chcela sa hrať na rebelku a človeka bez citou ale i napriek tomu bola ochotná ochrániť korytnačie hniezdo pred mívaľmy alebo zastavila bitku pubertálnich primitivou lebo počula plakať chlapčeka ( medzi primitivmy bol aj Will). Ronnie mala veľké srdce ale bála sa že jej ho niekto zlomy ako to spravil jej otec keď bola malá. Ronnie behom leta vyrástla a jej charakter sa vyvújal do niečoho iného. To by bolo na dlhé rozpisovanie a preto si radšej prečítajte knihu.

- Willou charakter bol zas zahĺbený do života vonku. Krásny, múdry a bohatý. To o nim vedelo každé dievča v meste ale Ronnie si ho zamilovala aj keď najala potuchy kto to je. Páčilo sa mu aké ma veľké srdce a i nepriek tomu že ho stále zhadzovala tak v ju dokázal odbiť. Ináč sa my zdalo že svet vidí ako Ronnie a možno preto nakoniec skonćily spolu.

- Steve Asi najkrajšie časti knihy. Steva som si oblúbila lebo na rozdiel od normálni ľudí vedel že spravil chybu a pripustil si ju. Neobviňoval nikoho i keď mal na to dôvod. Bolo to aj tým že kde vyrastal a čo robil v rokoch keď iný na premíšlanie nemajú čas.

Každý s týchto charakterou bol nie čim jedinečný rovnako ako vedlajšie postavy. Blaze, Marius ale aj Johan som si obľúbila po svojom. Kniha nebola pisaná len o Ronnie alebo iba o Stevovi. Každý mal svoj príbeh či už bol viac alebo menej podstatný.

Posledných 60 strán som preplakala a to som knížku čítala 2hý krát.Je to preto lebo ak človek niekoho stratí uvedomí si že čo je v živote podstatné a snaźí sa nerobiť toľko chýb ako on. Steve, ronnie, Will ale aj Johan to pochopily a preto mám tento príbeh tak moc rada.

-Z filmu to už bolo iné. Moc vecí my tam chýbalo ale to dávam za vinu tomu že som najprv čítala a potom pozerala. Moc sa my napáčilo že tam pridali nejake Fan scény pre fanúšikou Hannah Montana na úkor knižnýh scén. Napr: Ako Miley spievala s Willom v aute alebo ako dávala bojovala s mívalo. Vyložene som cítila s jej výrazu že ide o fanúšičkou popoveho serialu. Ale ináč musím povedať že to bol skvelí film ktorý vás dojme k slzám.

Komu odporúčam:

Ako pri vedšine vecí aj tu platý kniha neprekoná film. Ale otázka je pre koho to bolo myslené? Myslím že pre ľudí čo vedia načúvať, majú radi romantiku a veria v lásku. Je to naivné ale ja na ňu verím. Rada si vypočujem problémy ostatnýh i keď na ne často krát nemám odpoveď. Som ale štastná že my ľudia veria a otvárajú my srdcia. Ak som sa v živote niečo naučila tak že držať v sebe zlosť je zlé iba pre nás.... A preto chcem aby ste všetko vo svojom živote režívaly ako svoju oblúbenú pieseň lebo i napriek tomu že sa niekedy skončí tak sa ostatným dostane do uší....