Rozsévač větrú- recenzia

Názou: Rozsévač větrú
Autor: Maja Lidia Kossakowská
Originál: Siewca Wiatru
Rok vydania: 2004 v Pólsku na Slovensku 2008
Počet strán: 476

Prológ pred prológom:
Aby ste sa dostali do deja musíte vedieť čo bolo na začiatku a až potom môže nasledovať niečo také ako Prológ. Kniha sa prevažne točí okolo Anjelov a znamení označujúce kresťanstvo ( i keď korene sú skôr v Judaizme ale o tom potom). Ale ako som povedala začiatok je to najdôležitejšie.
Skôr ako vznikol vesmír a čas, Pán vytvoril Anjelov aby mu pomáhali v jeho diele. Jedného dňa však opustil svoje Kráľovstvo. Anchardelovia utajili Jeho zmiznutie aby obhájili zmysel svojej existencie. Veľa z Anjelov sa zbúrily proti morálke a disciplíne ktoré vládla ich svetu a preto boli zavrhnutý do Hlbiny ( Pravdepodobne ekvivalent pekla) a zmenili sa na Démonov. Napriek tomu sa podarilo dielo Pána zachovať.
Ale potom na scénu výstupy Rozsévač větrú opak Pána. Môžeme ho nazvať najvišie zlo alebo chaos. Je to už na vás ako si ho predstávite. V každom prípade Pán a Rozsévač sa nemajú v láske a tak samozrejme si náš Pán chaosu želá zničenie diela.

Prológ
Jedením s Anjelov ktorých si Pán vybral na ochranu kráľovstva bol odsúdení Daimon Frey. Daimon má vlastní rozum a dáva ho najavo aroganciou, sarkazmom a samozrejme svoimi činnmy. Daimon bol odsúdení že zachránil kráľovstvo. Respektíve že ho zachránil na úkor asi piatich životov. To že keby to nespravil tak zmizne dielo Pána nikoho nezaujímalo až na najbližších Daimonovi ktorý vedeli že vyzerá ako zabijak s podsvetia ale má srdce na pravom mieste a predovšetkým rozum. Daimona popravili ale stal sa zázrak. Objavil sa Pán a daroval mu život a s tým aj novú hodnosť. Tým ale príbeh iba začína lebo sa zchiluje k ďalšej vojne kde bude omnoho viac obetí.

Bude sa páčiť?
Táto kniha my doma v knižnici chytala prach asi rok kým som ju dočítala dokonca. Je to tým že to nie je ľahko napísané je to po česky. Nie že by my to vadilo ale je to niekedy ťažšie. Nehovoriac o tom že samotný prolog má 40 neskutočne nudných strán. Ale ak sa tým prekúrte a uvedomíte si podstatu tak sa od toho nedokážete odtrhnúť.
Aj budete čakať Anjelíčkov s flautičkami tak si ju nekupujte. Ak by som mala postavy charakterizovať k nejakému národu tak určite Rimania. Mali rovnakú stratégiu a spôsob myslenia ( teda čo sa týka boja). Hlavne postavy sa nehanbili ani čo sa týka slovníka a boli schopní tých najprefíkanejších intríg. Samozrejme každá postava mala svoj charakter a tým boly jedinečný. Hlavne čo sa týka ženských postáv na ktorých sa my zdá dala autorka viac záležať ako mužských. Ide tak dosť o politiku čo my dalo lepší rozhlad lebo to sa to dosť podobali na Rímsky parlament. Čiže bolo oficiálne niečo povedané ale potajomky si to každý zariadil podľa seba.
Hlavného hrdinu Daimona si zamilujete možno po sto stranách ale potom Vám ukradne srdce. Teraz nemám na mysli ukradne ako že ideme robiť Team Daimon Frey ale tak že sa v spôsobu myslenia stane niečím ako vzorom. Teda ja som mala ten pocit. Bol to človek ktorý keď si otvoril pusu tak vedel prečo. Na to že zabíjal a bol kvázi živá mŕtvola je opísaný ako dosť príťažlivá postava jak duśov tak fyzicky. A čo sa my na ňom páčilo najviac bolo to že nebol svätý. Spravil veľa zlích krokov, veľa nadával a fajčil cigarety ( S obľubou pozemské lebo vraj tie v nebi sú sračky. Podľa jeho slov. )

+
-Dokonalý dej
- Krásne opisy
-Prehľadný systém vojen a sveta samotného
- Humor

-
-Veľa postáv ktoré si človek zapamätá ťažko
- Zbytočné naťahovačky ináč skvelého deja
- Nedá sa ľachko dostať. Ja som ju zhánala asi pólroka.
Som dojatá, pobavená, inšpirovaná a poučená. A to od skvelej knihy čakám . I keď je pravda že my trvalo 3 týždne kým som sa cez ňu prekusla, neľutujem. Autorka chcela dať klasickému Fantasy niečo viac a podarilo sa jej to. Autorka je póľka a nenašla som nikde Anglický preklad a práve preto je táto kniha jedinečnejšia. Ukazuje to mentalitu jedného vojaka vo svete neistoty. Kde musí veriť jak intuícii tak aj zdravému rozumu. Na môj vkus tam bolo veľa zbytočných postáv a odbočiek od hlavnej línie deja ale práve tým to je napínavejšie. A musím povedať že to je jedna s najlepších kníh aké som kedy čítala. A preto neľutujem že som si ju kúpila. Krásna hrubá vrstva a masívný dej ktorý vás chití za srdce či už ste veriaci alebo nie. Ak by som to mala opýsať tak som mala pocit že ćítam bibliu prenesenú na 21. storočie. To je ale môj názor. Tak dúfam že Vás to inšpirovalo lebo to naozaj stojú za tie peniaze.
Ak Vás zaujíma viac ohladom knihy tak ešte jednú kvalitnú recenziu nájdete v češtine TU .

Tak dúfam že sa recenzia páčila i keď som ju písala neskutočne naríchlo. :D
Ale uź som to musela spraviť aby bol klud v mojej dušičke že som aspoň základné informácie