BBC Hawking- recenzia

25. listopadu 2012 v 22:48 | Yuki (Jenny) Tenshi |  ♦movie

Názov: Hawking
Herecké obsanedie: Benedict Cumberbatch, Michael Brandon,
Tom Hodgkins, Lisa Dillon Phoebe. Nicholls Adam Godley
Rok: 2004
Čas: 01:28

Stephan Hawking bol a vždy bude v našej rodine legendou. Môj otec je (amatérsky) blázon do fyziky a ako inak sa na mňa niečo málo nalepilo. Keď som na nete narazila na tento film s produkcie BBC kde hraje Benedict Cumberbatch ( inač známy ako Sherlock) nemohla som odolať.
Keď 21 ročný Stephan sa díva na hviezdy so svojou priateľkov Jane tak sa všetko zdá perfektné. Až do doby keď sa bude musieť postaviť. Nejde mu to. V nemocnici po niekoľkých dňoch sa opýta doktora čo mu je. Nie so zvedavosti ale s číreho strachu. Minulú noc videl 12 ročného chlapca s leukémiou a keď mu ráno sestrička povedala že umrel uvedomil si že v nemocnici stráca čas. Doktor mu povedal že má Amyotrophic lateral sclerosis. Táto vzácna choroba je známa tým že mozog prestane visievať signály do svalov a tie postupom času ochabnú. Stephan má len dva roky normálneho života a tie venoval fyzike.
Najviac ho zaujímal začiatok a to je podstata filmu. Kde bol začiatok? Bol to boh alebo jednoduché zmrštenie hmoty? Samozrejme že vieme že ide o to druhé ale ako by Vás to napadlo keby na to neprišiel už pohybovo dysfunkčný Stepha Hawking?
Moje pocity:
Som nadšená. Ak mám byť úprimná som na matematiku a fyziku ľavá a práve preto tak v kútiku duše cítim závisť voči géniom čo vidia obrazce v hlave a dokážu vám dať dôkaz v podobe čísel. Je to pre mňa fascinujúce ako iný jazyk. Fyzika akou opisuje Stephan v jeho knihách je fascinujúca a baví aj laika ako som ja. Herecké obsadenie ma zaujalo nie len kvôli Benedictovy ale aj iný mne sympatický herci. Hlavné sú ale výkony a nie mená a tu tie výkony boli. Naozaj som mala duševnú autoritu k niektorým charakterom. A zasa tam boly charaktery ktoré človeku boli nesympatické ( hlavne keď som vedela že kecajú blbosti). Je to krásny film a podľa skutočnosti. Títo ľudia žily alebo žijú. Podľa nich sa píšu učebnice a učíme sa z nich. Nevravím že film tohto charakteru je moja parketa ale raz za čas sa hodí práve preto aby sme si uvedomili že život a sláva nie je len o spevákoch a hercoch ale o ľuďoch ktorý pretvárajú svet ako ho poznáme.