.

Recenzia Breaking Down part 2

18. listopadu 2012 v 12:35 | Yuki (Jenny) Tenshi |  ♦movie

Áno zaplatila som 5.50 aby som videla poslední Twilight. A prečo nie koniec koncou nás táto mánia sprevádzala nejaký ten rok. Pôvodne som išla do kina s tým že sa zasmejem. A v tomto smere ma nesklamal. Ale i napriek tomu by bolo vhodné napísať aj o tom načo prišli producenti a kameramani za 4 roky na prostého zlyhanie.

Bella porodila malú Renesme a stala sa s nej upíra. Dostala špeciálne schopnosti v podobe neskutočnej kontroly svojho smädu a silu ktorou na začiatku filmu skoro rozdrvila Edwarda. ( ten pohľad za to teda stál). Jacob si svojou neutíchajúcou láskou s Bellinej dcére dostal poriadne cez hubu keď si Bella myslela že sa s jeho dobrého kamaráta stal pedofil , nehovoriac o ďalšej pikantnej scéne keď sa náš sexi indiánsky Vlkolak začal vyzliekať pred Belliním otcom v snahe neroztrhať si tričko keď sa mu ukáže ako poslušní psíček čo je zač.
To boli vtipné situácie pri ktorých sa celé kino smialo. Zarovno s tým že malá Renesme bola neskutočne roztomilá i keď každou scénou rástla o 10 cm. Keď sa o nej dozvedeli Volturouvci tak prirodzene ju chceli zabiť . Cullenovci ale im chceli po dobrom ukázať že ich noví prírastok nie je nebezpeční. A vďaka tomu sa zoznámime s novími upírmy a ich zaujímavími schopnostami a zmislom pre humor.
Tak a to je základ príbehu kde keby som napísala o slovko viac tak máte spoilers. Ale i tak vám môžem prezradiť že sa môžete tešiť na závereční súboj pri ktorom vám bude tuchnúť krv v žilách i keď viete len zbežne o čom Twilight. To bola chvíľka kedy aj ja ( čo sa vždy na vážnych scénach Twilightu smejem lebo je to proste Twilight) som bola so zatajením dychom pripútaná k sedačke. Koniec cele kino šokoval lebo to bol doslovne jednosekundoví zvrat ktorí zmenil všetko. A práve kvôly tejto poslednej scéne sa oplatilo čakať tých 5 rokou lebo takmer všetko bolo kodonalé a nie vyumelkované čo sa týka sily. Umierali kladáci aj záporaci, vlkolaci i upíry. Proste potok krvi sa vám metaforicky lial s plátna ( z hladom k tomu že upíry nemajú krv)

Herecké výkony:
Bella... Kristine sa dostala rýchlo do role ale i tak my na nej niečo neskutočne vadilo. Neviem čo to bolo ale zdalo sa my že sa snažila tak moc až jej to prestalo sedieť. Edward a Jacob boly rovnaký ako ich poznáme až a fakt že autori spravili Edwarda viac vysmiateho a nadržaného ( čo sa tiež pobavilo ak si zoberieme do úvahy prechádzajúce časti). Ak sa ma hocikto opíta kto v tejto časti čo sa týka hereckého výkonu zažiaril bola by to predstaviteľka Alice Cullen.

Kamera a strih:
Začiatočne titulky vás dostanú aké sú krásne prepracované. Prvé čo ma napadlo bolo že v Twilight 1 bolo všetko zelené a tu bude všetko červené. Nebolo len ten začiatok tak krásne naaranžovali že si neviem predstaviť čo by sa k tomu viac hodilo. Strih dokonalí a aj kamera ale jednu vec by som im vytkla a to bolo to že pri určitých scénach ( čo bola polka filmu) hercom s tou kamerou liezli až do nosa. Je to dobré ak spravia detail tváre raz za čas ale nie stále. Ale ináč sa my to páčilo.

Hudba:
Dokonalá ako vždy. Načakajte metal ale skôr hudbu k deju aká ma byť. Čiže ak je romantika tak romantika, ak je drama tak drama. Nevadila my tam a nedávali ju do miest kde nepatrí.

Celkoví dojem:
Dobrí. Je vidieť že sa istý ľudia naučili robiť svoju prácu ( divím sa že to nevedeli ešte pri eclipse). Dej sa nedá brať vážne ale i napriek tomu ma zaujal.
Po tomto filme mám veľmi dobrí a zároveň smutný pocit. Ako dieťa som každý rok čakala na Harryho Pottera a potom na Twilight. Jediná sériovka ktorá sa blíži je Hobbyt ( Áno bude to trilógia) a tak nejak je my ľúto že to skončilo. Nikdy som nebola posadnutá ale bola to zábava sa na to dívať. A o to ide nie sa davať do skupiniek mám a nemám rád ale sa zabaviť. Ak ma to nezaujíma tak sa nebudem do toho starať. Áno zmenilo to troška žánroví smer ale každý dobre vieme že by to skôr či neskôr vypuklo. Možno by to nebol Twilight ale Zavrhnutý alebo Navždy čo sú sériové knihy na rovnakom princípe. Proste Twilight bol prvý a práve preto že je to kvázi niečo také nezmyselné až sa musíme chytať za brucho keď sa pozeráme na film, tak to je dôvod prečo nám leží v žalúdku. Je to nezmysel ale netreba to odsudzovať lebo vďaka tomu decká čítajú knihy. Ak toto nie je pozitívum tejto mánie tak čo už? Je iná doba s tým sa musíme zmieriť Harry Potter už nie je in a nadáva obdobie kedy čítanie upadá. Niečo také krásne by ale nemalo zmiznúť a ak je toto záchrana tak nech.

Dúfam že vás recenzia bavila :) A prosím kopíravať len s mojim súhlasom.
ďakujem