Pýcha a Predsudok- Recenzia

16. prosince 2012 v 12:03 | Jenny Tenshi |  ♦Knižnica

Názou: Pýcha a Predsudok
Autor: Jane Austen
Originál: Pride and Prejudice
Rok vydania: 1813 na Slovensku v novej forme 2006
Počet strán: 405
Tento príbeh sa odohráva v Anglicku niekedy okolo roku 1810 keď výšia trieda mala istú etiku a meno. Meno hlavnej hrdinky nie je významné ale pritom ani nie zanedbateľné. Elizabeth Bennetová a jej sestry na začiatku príbehu navštívia ples a ktorom sa má ukázať istý pán Bingley. Príde na ples v doprovode svojej drahej sestry a verného priateľa pana Darcyho. Elizabethina staršia sestra Jane a Pán Bingley si ihneď padnú do oka a je to láska za hory až doly. Ale bola by to nuda keby to takto skončilo koniec koncov hlavnou hrdinov je Elizabeth a Darcy.
Dostávame sa do sveta kedy názov románu všetko zamotá. Darcyho predsudky voči Jane a zbytku Bennetovej rodiny a neskutočná pýcha ktorá pramení s jeho arogancie voči nižšie postavenej spoločnosti i keď srdce mu káže niečo iné. Predsudku Elizabeth voči Darcymu a pýcha ktorá hraničila až s Egoizmom. Tento príbeh je síce stavaný na romantickom základe ale zároveň ukazuje ľudskú povahu, slabosť a schopnosť nechať sám sebou manipulovať.
Túto knihu som mala tú česť čítať 3tý krát. ( a preto som aj štastná že som sa dokopala napísať túto recenziu) Po všetkých tých useknutých hlavách, znásilňovaný a filozofických úvahách kto by prežil keby potrebujem raz za čas aj takú tú rúžovú literatúru. Darcyho som si zamilovala jak v knihe tak vo filme. Je to tým že je to chladný typ chlapa o ktorom nevie človek čo sa mu ženie hlavou. Predvídateľní ľudia sú nudný či už v knihách alebo v reale. A ďalšia vec je jeho charakter ktorý sa vykresľoval celí príbeh. Je to dobrý človek len ho treba ako čitateľ spoznať a vžiť sa do jeho situácie. Predsudok ho zrazil na kolená ale on sa postavil a bojoval ďalej. Milujem ten charakter a možno preto sa k tento knižke tak rada vraciam. Zasa Elizabeth my pripomína chvíľkami dieťa a chvíľkami ženu čo prežila toho veľa. 20 rokov a toľko drzosti spojená s dobrým správaním ma dokáže len pobaviť. Táto kniha nie je najľahšie čítanie ale pritom si pri ňom skvelo zarelaxujem a aj rozplyniem nad pre mňa už otrepanými frázami.
Predsa len som dievča a Jane Austen je kráľovnou romanticky ( a ja za romantiku nepovažujem sex. Sorry ak sa mýlim) ,ktorá prektočila svoju dobu rovnako ako Agatha Christie so svojímy kriminalkamy
Komu odporúčam:
Nie chlapcom. I keď viem že sú krajiny kde je tento druh literatúry povinný tak nie. Je to niečo také rúžovo krásne že by som vám to do poručovala len vtedy ak máte na to vyložene náladu. Ako ja keď už mám po krk tie zabíjačky a chcem romantiku čítať tak nesiahnem po Twilighte ale po Jane Austen. Túto knihu môžem odporučiť aj kúpiť lebo pokým viem tak je to kniha ktorá sa dobre číta aj viac krát a je dobrá pre hocijaký ročník.