18. ledna 2013 v 19:35 | Yuki (Jenny) Tenshi |  Recenzie
Nazov: Fushigi Yuugi
Japonsky : ふしぎ遊戯
Počet ep: 52 + 3 OVA s vôznim počtom dielov
Rok : 06.04.1995 -28.03.1996
Kategoria: Fantasy, Láska, priatelstvo, iný svet, kúzla
Ako to začalo:
Miaka Yuuki a jej najlepšia kamarátka Yui Hongo sú najlepšie kamarátky uź od škôlky až kým im to neprekazí magický svet v knižke. Yui a Miaka sa chcú dostať na jednu s najťažších škôl v meste a preto Yui ide do knižnice aby mala materiál na učenie. Miaka nie je žiaden poctivec a namiesto toho aby sa pozrela po nejakej knihe si ide do automatu kúpiť nejakú dobrotku a vtedy sa jej zjaví Fénix ktorý ju zavedie do časti knižnice o ktorej nemala ani tušenia. Keď ju nájde kamarátka Yui ako hladí na knihu nedá jej to a ide sa pozrieť čo sa stalo. Keď otočily stránku odrazu sa preniesli do Starovekej Číny a tam to všetko začalo. Príbeh plný lásky, dobrodružstva a humoru.
Čína? WTF??
To bolo prvé čo som si pomyslela. Ale príbeh je jeden s najpútavejších aké som v hocijakom Anime zažila a človek keď to tak sleduje uvedomuje si že Čína mala naozaj bohatú históriu o ktorej nemáme moc tušenia. Príbeh je o štyroch bohoch ( aspoň tak som to pochopila) Fénix ktorý sa zjavil Miake bol jedným s bohov a volá sa Suzaku. A práve Miaka bola vyvolená ako Suzaku no Miko ( Fénixova princezná). Ak sa Miake podarí nájsť siedmich spoločníkov ktorý jej pomôžu vykonať obrat tak môže mať tri želania. Miaka sa toho ihneď chytila lebo sa chcela vrátiť domov. Samozrejme to by bola nuda keby to ostalo iba pri tom. Ako sa príbeh píše sám tak sa menia aj priority. Láska je hlavným dôvodom , priateľstvo a pokora sú tam tiež. Nebudem dávať spoilery až na jeden. Prichistajte sa na rovnaké napätie ako keď čítate knihu lebo taký pocit zo mňa vyžaroval keď som pozerala toto anime. Kapitola sa uzatvára ale otázky ostávajú. Nie je to klasický film ale animovaná kniha pri ktorej máte pocit že ju nepozeráte ale čítate. Jedno je jasné kaźdý kto ako dieta mal rád Neverendig story si toto zamiluje viac ako čokolvek iné.
Niečo ohľadom postáv:
Je ich tam veľa ako v každom románe. Len základ tvoria dve Miko ( dobrá a zlá) a ich spoločníci a skoro všetci by sa dali charakterizovať ako hlavné postavy. Máme tu ich príbehy ktoré sú jak smutné tak aj šťastné. Je to príbeh lásky a priatelstva takže si musíte prichistať žalúdok na milostný trojuholních hneď v prvých 10 dieloch. Potom sa už všetko vyjasní a vy si len želáte aby Miaka sa konečne ocitla v náručí jej vyvoleného. Ale zasa to nie je žiadna tele novela. Pripravte sa aj na potok krvi, znásilnenie, incest ( nebojte iba bosk ale pobavilo ma to) a samozrejme nejaké tie nahé scény ( samozrejme len umelecké žiadne koniec koncov je to rozprávka). Jasné a aby som nezabudla tak pólka oblubeních postáv buď umrie alebo sa zmenia na niećo... Radšej si pozrite :D to je dôkaz že Japonci dokážu s charaktermi manipulovať kým z nich nevištavia čo môžu. Normálne som pri jedej smrti vyronila slzyčku... Ďalšia kapitola je humor. Každá postava sa dostane do tej chibi situácie na ktorej sa budete smiať ešte o dve hodiny. Tamahome je moc na peniaze a všetko kradne aby si mohol zarobiť, Hotory ( ináč Činský cisár) je neskutoční narcis, Nuriko zasa hermafrodit a gay v jednom a Miaka zasa by zjedla vśetko ćo som na Vianoce navarila a napiekla na posedenie čo fascinovalo všetkých do konca serialu. Bolo to príjemné spestrenie napätia ktoré každým dielom stúpalo. A i keď viem že prvých 10 dielov nebude žiadne terno tak potom sa do tohto Anime zamilujete ako ja.
Kresba a hudba:
Kresba nie je zlá keď uvážime aké anime sa ešte v 90 rokoch robili. Autori si dali záležať i keď im dabing nevyšiel lebo nesedí s pohybom pier. Ale hudba... Krásna a divná dokopy. To je tak že niekomu umiera jeho štvorročná sestra a tam začne hrať pop. To sú také veci čo nepochopím. Hudba sa mi páčila ale najlepšia bola aj tak až v Ovačkach ( som divná keď naznášam Ováčka a tu to stále chválim. Ale to je iná kapitola)
Komu odporúčam?
Mne osobne to odporučil brat a kvôli tej akcii by som povedala že aj chalanom by sa to mohlo páčiť ak vám nie je zle s romantiky ktorá tam bohužial musí byť. Nie je to ale ten typ romantiky dám ti ružičku a ty sa my hodíš okolo pliec. Je to skôr o vývoje charakterov ktoré sa menia ale postupne. Ak si pozriete prví diel a potom ste na konci pochopíte že 15 ročná Miaka a Yui dospelí. Mám osobne seriály tohto typu rada rovnako ako Doctor Who sa vyvíja sa vyvíjajú aj tieto postavy a nejde to nemilovať.
Mínus...
  • Áno nebude tu vravieť že to je dokonalé. Koniec koncov ako my niekto vysvetlí že tam všetci vedia čítať Čínske písmo alebo fakt že nemali kultúrne medzery v novom svete. Ale to nevadí ak zoberiem do úvahy že to je drsnejšia rozprávka.
  • Nevýhoda ktorá by prípadných záujemcov mohla brzdiť je preklad ktorý buhužial nie je kompletný. Máme tu Anglické tituky v každom diely ale tie české som našla na maximalne 15 diel. Ja som od začiatku pozerala s Anglickými Titulkami a nemala som problém. Ďalšia výzva bude zohnať to lebo je to s roku 1995 a je to buhužial generácia môjho brata a preto si na to málokto spomenie. Seriál sa dá stiahnuť ale ak máte záujem o OVAčka tak máte smolu lebo to bol asi jeden s najťažších orieškov ktoré som kedy hľadala.
  • Ďalšie by sa mohlo týkať deja a to je veľa postáv ktoré síce sú dôležité ale skôr do počtu. Málokedy povedia svoj názor a väčšinou sa prejavia až spomínaných ováčkach.

Celkovo som sa do tohto Anime zamilovala a to je čo povedať keď som posledný rok dopozerala máločo a aby sa my niečo tak hrozné páčilo.... Je to jedno s najlepších anime ktoré som kedy videla a ak to naozaj nezoženiete a budete mať chuť na troška tej Fantasy tak si to pozrite na youtube keď to nezoženiete lebo to je zážitok ktorý stojí za to.

Dúfam že sa vám recenzia páčila a že sa so mnov svojimi
kladnými alebo aj zápornými názorymi podelíte. =^.^=