X-men filmová séria Recenzia

Filmy:
1.) X-Men-2000
2.) X2-2003
3.) X-men Last stand- 2006
4.) Wolverine Origin-2009
5.) X-men first Class- 2011

Marvel vedel čo robil keď v roku 1963 vydal svôj komix s názvom x-men. Na tému mutanti vzniklo veľa adaptácii nie len v komixovom svete ale aj v tom filmovom. Všetci vieme o čom to je ale ja vám to troška pripomeniem aby som sa mohla chytiť filmu.

Čo je to mutant?
Všetci sme mutanti svojej podstate. Mutácia s nás vytvorila s jednobunkových organizmov ľudí. Ale u niekoľkých organizmov je mutácia troška napred a to sa prejavuje zvláštni my schopnosťami ( ktoré sa prejavia okolo puberty). Touto teóriou má x-men nevyčerpateľnú zásobu super hrdinov a záporkou bez zložitého vysvetľovania. Gén X ktorý spôsobuje mutáciu sa dedí s otcovej strany čo je logické ak si zoberieme biológiu so základnej školy.

Séria: V prvom filme ide o vysvetlenie kto sú to mutanti, x-meni a čo by sa teoreticky mohlo stať keby sa niečo také ukázalo. V tomto diele sa môžeme zoznámiť s Magnetom a Profesorom X čo sú najlepší priatelia a zároveň najväčší nepriatelia. Do ich vojny o to či sú mutanti nadradená rasa sa zapletie muž bez minulosti ktorý má prezývku Wolverine ( Rosomák). Poviem Vám že ostatné postavy sú v tomto filme menej podstatné už len s toho dôvodu že filmy sa zameriavajú na duševný vývin týchto troch postáv. Ináč by som mohla povedať že hlavných postáv bolo vyše 15. (Storm, Rogue, Cyclops, Jean Grey, Iceman.....) Ale nie je to tak. Vo filme sú použité len ako pešiaci či už v dobrom alebo zlom zmysle.

Profesor X (Charles Xavier)- Je starý pán na vozíku ktorý založil školu pre mutantou . jeho filozofia je že ľudia a mutanti môžu žiť spolu a pomáhať si. Jeho postava sa vôbec nevyvíja lebo je znázornená ako dokonalá. Jeho schopnosť je čítanie myšlienok, ovládanie pomocou mysle rôzne predmety atď. Profesor X nie je typ človeka ( alebo mutanta) ktorý by mal potrebu niečo riešiť násilím .

Magneto (Erik Lehnsherr): U neho sa to všetko začína. Jeho príbeh začína v Osviečime kde sa ukáže jeho schopnosť ovládať kovovými materiálmi. Čo ma na tejto postave fascinuje že my pripadá ako stelesnenie Hitlera. Jeho filozofia je že mutanti sú nadradená rasa. Chce vyhladiť ľudstvo aj za cenu zničenia sveta. Ak si to tak porovnáte tak je to rovnaké ako Hitlerova teória o nadradenej árijskej rase. Jediný koho uznáva je jeho najväčší nepriateľ a o je profesor-X. Magneto je ľahko ovplivnitelný práve jeho dobrotou ktorá mu pripomína jeho vlastnú matku. A zároveň to bol prvý človek ktorého mohol nazvať priateľom.
INSERT DESCRIPTION
Wolverine (Logan): nebudem tu spojlerovať lebo potom by film Wolverine Origin bol pre vás nudný. Wolverine je proste rosomák. Jeho charakter i keď prechádza najväčšov zmenou po všetkých stránkach má povahu tohto nie moc milého zvieratka. Je agresívny ale keď niečo má rád tak to neopúšta. A jasne fajčí lacné Cigary a rád pije ale to je jeho ľudská stránka. V prvom filme nevie kto je. A preto nespôsobuje problémy. Bojuje v ringu aby mal na jedlo a Cigary. Keď dokončí svoju prácu tak nasadne do malého karavanu a ide ďalej.
Jeho schopnosti: Má pazúry ktoré sa mu vysúvajú s chrbta ruky ešte predtým ako stratil pamäť tak mal pazúry s kostí ale pretože bol využitý na pokus tak má celú kostru a tým pádom ak pazúry s adamantia čo je nezničiteľné látka. Rýchlo sa uzdravuje a preto je ho ťažké zabiť. Je tou najhlavnejšou postavou a všetko ( až na x-men first Class) sa točí okolo jeho minulosti. A čo vás určite pobaví tak vždy mu Profesor X skríži cestu ( dokonca aj vo First class kde je tak troška... svojský ale za tú minutovú scénu sa pobavíte)

Pozitýva X-men:
Ukazuje ako moc a chamtivosť dokáže človeka ovplyvniť. Je to zároveň komplikovaný dej či už vravíme o filme alebo komixe. Keby som mala porovnať komixové spracovanie a filmové ktoré sa dosť líši sme tu do rána. Ale to je dobré. Pretože má veľa postáv tak si tam človek nájde obľúbenca ale aj niekoho ktorého by rád vlastnoručne zabil.
Herecké obsadenie je na jedličku lebo človek sa do toho vie vžiť. Hudba a efekty... jedna báseň. Je to nekončiaca séria a lebo už v júli bude ďalší Wolverine ( ktorý sa za záhadných okolnosti bude odohrávať v Japonsku) a v roku 2014 bude nový x-men. Takže s toho vypláva že autori ktorý mali v pôvodnom pláne to zbaliť v roku 2003 sa nevedia zdať predstavy že by hlavné postavy troška potrápili.

Mínusy x-men: Našla som tam jednu chybu ktorá ma tak iritovala až som bola nahnevaná. Nepoviem o ale nepoviem čo to bolo ale ak ste zvedaví tak súvisí to s profesorom X na začiatku filmu X2 a tým istý profesorom na konci filmu First Class. Ďalej sa my zdá źe aurory pretože chcely ukončiť x-mena ako trológiu nemajú nápady lebo štvorka bola Wolverinova minulosť a päťka zasa minulosť magneta profesora X a Magneta. A preto som moc zvedavá na rok 2014 čo nám prinesie. Ale zároveň sa bojím aby to nebola nejaká zlátanina.

No ja to už radšej ukončím i napriek tomu že som nepovedala ani polovicu toho čo som chcela. ( ešte by som o hercoch vedela to čo povedať a ešte o nejakých postavách ale to by už bolo moc nudné a ak ste to preźily doteraz tak potombude lepśie ak si to pozriete). Takže si to pozrite ak budete mať akčnú náladu a celkom pekný námet na rozmýšľanie a somozrejme ak sa chcete zasmiať lebo ani na humore sa nešetrilo. Som rada že som posledný týždeň venovala tejto sérii a teraz sa mám znova na čo tešiť do kina.
Ako naozaj som veľmi zvedavá :D