Anna Karenina Film- Recenzia

Film: Anna Karenina
Slovensky: Anna Karenina
Rok vidania: 2012
Dlížka filmu: 02:09 Hod
Herci: Matthew Macfadyen, Keira Knightley, Jude Law a.i.

Všetky šťastné rodiny sú si podobné, každá nešťastná rodina je nešťastná svojim spôsobom.

Anna Karenina dobrá duša ktorá by sa rozdala pre svoju rodinu je jednou s tých nešťastných. Je to tým že v živote sa necíti milovaná. A preto podľahne adrenalínu a srdcu a nájde si milenca.( Alexandr Vronskij). Máme tu ženu ktorá povedala manželke( Dolly) svojho brata(Stepan Arkaďjič Oblonskij) aby odpustila svôjmu nevernému bratovy neveru. Na konci filmu ona stojí v horšej pozícií ako je brat. Vronskij je od Anny mladší a viac voľnomyšlienkarsky. Berie ženy ako potešenie nie ako maželky. Plus je to mamičkin miláčik. Preto vie že s Annou nikdy nebude do konca života. Až keď Anna otehotnie a jej mažel zistí pravdu tak sa začínajú veci komplikovať.Chcem len dodať že Anna nebola štatka ako si väčšina ĺudí myslí. Bola len unudená stereotypom ktorý viedla. Ale práve ten stereotyp jej dával v živote istorty ktoré stratila dňom keď prví krát podľahla vášny.

Povädzme to tak že v tomto diele nie je hlavná postava Anna ale je ich viac. To koho človek považuje za viac ći menej dôležitého je na ňom.

Film som si pozrela keď som bola asi v štvrtine knihy a doteraz toho ľutujem lebo po zhliadnutí filmu som nemala náladu čítať ďalej. Na druhej strane som aspoň poznala lepšie myslenie postáv. A do tej štvrtiny film bol urobený s knihou dosť totožne. Moc sa my páčily myšlienkové úvahy ktoré boli vo filme znázornené zmenením scény ako keby ste sa ocitli v divadle. Naopak scény ktoré boli venované dialógu boli spravené ako v klasickom filme. Moc sa my to páčilo rovnako ako herci. Keira Knightly a Kelly Macdonald boli úžasné ako konečne vo všetkých filmoch ktoré som dovtedy videla. Na čom sa pobavíte sú prízvuky. Keď Dolly ( Kelly Macdonald) začala rozprávať so svojim typickým škótskym prízvukom tak som sa neudržala a schuti som sa musela zasmiať.

Ináč je to krásny príbeh ktorý rozoberá prvú vety diela. Boli tam ukázané tri rodiny a ich problémy a verte že každá mala tie svoje. Bolo to dobré lebo aspoň to odlachćilo od Anny samotnej a riešilo aj problémy iných čo som aj v knižke ocenila. A po nejakom čase sa k tomuto dielu v knižnej podobe vrátim ale film ma doslova odradil kvôli koncu. Ináč je to typické ruské dielo. Pochmúrne a depresívne ale i napriek tomu s myšlienkou. Moc sa my to páčilo a hlboko doporučujem.