8. června 2013 v 11:07 | Jenny Tenshi |  Recenzie S
Info:
Nazov: Once Upon a time
Preklad: Kde bolo tam bolo
Počet ep: 2 série po 22 epizodách. Točí sa tretia.
Rok : 28.10.2011
Kategoria: Rozprávka, komédia, dráma, akcia, napätie
Na toto sa môžete tešiť v tomto novom serialy v ktorom má prsty amerika. Tento krát sa im to ale podarilo i po dejovej stránke. Takže sa príjemne usadte a prečítajte si ćo Vás ćaká keď si stiahnete tento serial.

Kde bolo tam bolo Emma Swan lovec odmien a bezpodmienečný realista a zároveň pokračovanie všetkého čo doteraz poznáme s rozprávkového sveta. Snehulienka, Krasoň, Maťko Klingáčik či Pinokijo ,jasne a nesmieme zabudnúť na karkulku či Frakenštajna či Džina. Ak si myslíte že a žily šťastné až do smrti tak to tak nebolo. Všetci sme boli oklamaný lebo sa narodila Emma Swan. Ale radšej začnem od začiatku.
Kde bolo tam bolo Snehulienka nám otehotnela. To by bolo zlaté keby tu nebola zlá kráľovná ktorej plány na otrávenie snehulienky jablkom tak troška nevyšli. A preto zoslala na čarovný svet plný mágie a slobody prejavu obliekania kliatbu. A to že preniesla celý čarovný svet do toho nášho s tým. Respektíve do jedného mestečka menom Storybrook v štáte Main a všetci zabudnú že sú rozprávkové bytosti.
Ale naspäť k Snehulienke. Predtým ako bola kliatba zoslaná snehulienka priniesla na svet dievčatko ktorej dala ( Kupodivu normálne) meno Emma. Snehulienka sa jej zdala lebo Emma bola proroctvo ktoré zachráni všetký rozprávkové bytosti. Preto bola poslaná do nášho sveta ešte pred kliatbou.
Proroctvo bolo naplánované tak aby kráľovnej zrazila korunu s hlavy keď prejde 28 rokov . A tak sa aj stalo. Prešlo 28 rokov a Emma sa stala realistom v krutom svete pokým jej nezaklopal na dvere desaťročný chlapec s knihou. A verte či nie tento chlapec menom Henry mal viac pokope než všetci s jeho mesta ktorý sa volal Storybrook. Povedal Emme všetko o proroctve a o jej osude ale nejako sa jej tomu nechcelo uveriť. Dokonca ani nedokázala uveriť že ju vypátral je vlastný syn ktorého sa zdala rovnako ako sa jej zdali jej rodičia. Ale to je už iný príbeh. Ako vidíte tak šťastný koniec je zdialenejší ako keď sme si mysleli.

Je to komplikovanejšie než Vojna a mier ale nebojte sa je to jednoduchá rovnica. Každý s každý niečo má alebo je príbuzní len o tom nevie. Ak nie je ani jedno s toho tak je to človek ktorý zmenil život niekomu s hlavných hrdinov. Počas prvej série som nechápala ako je možné že to ľudia pozerajú a potom som to pochopila. Ja som vždy mala rada klasický Disney i keď som veľa z nich nevidela ale mám ich rada a je vtipné za dozvedieť kto bola zlej kráľovni mama či fakt že Peter Pan je zlí ( Toho som nikdy nevidela ale nikdy by ma nenapadlo niečo také) či že snehulienka je schopná zabiť.
Je to zábavné a zároveň sladké ako telenovela ale nie otravne. A musíte rátať s chvíľkami ktoré vás chytia za srdce. Rovnako Vám ukradne srdce obsadenie ktoré síce nie je moc známe ale týchto hercov poznám s iných filmov či seriálov a sú naozaj dobrý.
Dobre na tom je že máte pocit ako keď ste boli deti. Proste všetko vás prekvapilo a tu je to isté. Áno po čase viete že kto čo prežíva viac alebo menej ale v konečnom dôsledku spravia hlavní hrdinovia niečo čo by ste len ťažko predpokladali. Chvíľky sú vážne a chvílkami sa smejete a preto sa teším na ďalšiu sériu.
Treba len vedieť že kaźdý i ten neväčší záporák ma na niečo dôvod ako to už v rozprákach býva. Hlavní záporaci Rumplestilskin ( Maťko klingáčik) a zlá královna sú postavi ktoré si oblúbite viac ako tu krásnu a idilidkú rodinku. Čo je na jednej strane zvrátené na druhej logické lebo TU! Maju hlavne slovo tý zlí a ich zvrátená mysel ktorá toto vytvorila. A práve preto ich budete milovať moźno viac ako Emmu Swan ktorá je cool sama o sebe.

Pre koho odporúčam?
Deti, starých ľudí či mladých. Je tam málo sexepílu a tak vás to neruší. Je to zlatý serial ktorý je vysoko návykoví . Takže pozor na to :D
Nahovoriac o krásnich efektoch ktoré vás doslova prenesú do kúzelného sveta. Hudbe sa síce nedáva veľký priestor ale po stránke efektov to bolo a (dúfam že aj bude) úžasné