World without end- Recenzia

16. ledna 2014 v 17:10 | Jenny Tenshi
Film: World without end
Slovensky: Na konci sveta ( česky na věky věků)
Rok vidania: 4.9.2012-23.10.2012
Dlížka jedného dielu: cca 45 min
Produkcia: Aglicko a Nemecko
Dúfam že sa Vám intro páčilo a ideme k veci. Rok 1327. Viete si predstaviť aké je to žiť v tej dobe? Mňa taká vec ani nenapadla kým som si nepozrela minisériu Na konci sveta ( po česky na věky věků). Máme tu niekoľko dejových línií.
1.) Král Eduard II ktorý bol zavraždený a jeho postavenie zneužíva jeho manželka.
2.) Obyčajný ľud s Kingsbrige ktorý sa musí prispôsobiť novému režimu.
Ako tieto dve situácie spolu súvisia? Jednoducho. Král Eduard II nebol zavraždený. Len fingoval svoju smrť a prišiel do Kingsbrige kde stúpil do kláštora ako mních. Jeho manželka to ale zistila a preto sa rozhodla zničiť toto mesto.
Čo sa mi moc páčilo na tejto sérií je to že tu máme plno postáv ktorých jediná maličkosť dokáže zničiť alebo im priniesť bohatstvo. Napríklad: obesenie miestnej liečiteľky. Plno ľudí umrie a ich majetok pripadne zemnému pánovi alebo cirkvi. S toho dôvodu má jak cirkev tak šľachta na tom aby liečiteľka bola obvinená i keď nič zlé nespáchala. Toto všetko sa tu rieši a to sa mi moc páči lebo aspoň spoznáme že ako žil obyčajný ľud, nie iba šľachta( ako poznáme s plno seriálov o Tudorovcoch atď). Osemdielný seriál odohrávajúci sa v rozpätý 10 rokov. Dosť času aby Vás to chytilo za srdce alebo odradilo.

Dejovo: Námet na seriál je od známeho spisovateľa Ken Follett ( napísal napríklad Piliere zeme). Každý kto zavíta raz za čas do kníhkupectva musí poznať jeho knihy. Sú to masívne bichle s malým fondom písmen. Čo znamená: plno hlavných a vedľajších postáv a komplikovaný dej. Musím sa ale priznať že po tomto seriáli si mám sto chutí prečítať knihu aby som zistila či to tam bude tiež tak jednoducho vysvetlené ako v seriáli. Ani na minutú som nebola zmätená alebo popletená kto je kto. Čo je veľké plus.
Dráma: Toho tam nájdete aleluja. Od šialeného kňaza ktorý má nejaký psychický problém až po intrigy v kráľovstve. Proste každého bude šokovať niečo iné. Dej sa odohráva od roku 1327-1337 čo je dosť veľká doba aby sa všetky vzťahy navzájom skomplikovali. Aby sa istý ľudia narodili ( áno aj 9 ročný budú v tejto sérií podstatný) a istý umreli.
Rozprávkovosť: Koniec ma troška sklamal. Všetci sviniari umreli. No nie že by som im to nepriala ale i tak to boli ľudia a divné že práve ich " Boh" potrestal.
Hudba: Príjemná a nie rušivá. Proste ako sa patrí.

Celkovo dávam tejto sérií 8/10
Moc sa mi páčila

Futurama- Moje pocity

20. července 2013 v 20:01 | Jenny Tenshi

http://www.watchcartoononline.com/thumbs/Futurama-Episode-113--Fry-and-the-Slurm-Factory.jpgNepíšem recenziu i keď pôvodne som tak mala v pláne. Kvôli mojej chorobe ktorá ma ubíja lebo som len dneska prespala pätnásť hodín nie som schopná sa sústrediť na nič vážnejšie. Ale po dnešnom poobednom šlofíku ktorý skončil asi pred hodinkou z radosťou zistijem že už moc nekašlem a aj kapelníkov potrebujem pomenej.
Tak ale ideme ku Futurame.
Už od malička som poznala The Simpsons a vždy ma to pobavilo. Môj brat my ale niekoľko dní pred dovolenkou poslal Futuramu so slovami že po tomto si už na Simpsonovcov nespomenie. A musím uznať že má pravdu. Je to síce blbosť ale v inej sfére.
Príbeh( ak niečo také existuje):
Philip J. Fry je poslíćek ktorý v 31.12.1999 tesne pred polnocou ide doručiť Pizzu. Ako to býval v Amerike módov tak niekto si objednal pizzu na vtipné meno a dal zlú adresu. Fry je idiot a preo predne o polnoci spadne do mraziaceho boxu v laboratóriu kam mal Pizzu doručiť. Zobudil sa do roku 3000 a spoznal nových priateľov a stal sa ako inak ako poslíčkom vo vesmírnej lodi.
Dej síce má tento základ ale i napriek tomu diely na seba málokedy navažujú. Mala som k dispozícii päť sérii ale dokopy súviselo možno desať dielov ak nepreháňam.
Čo je divné...
1.) Hlavným hrdinom je Fry ale seriál dáva váhu viac vedľajším postavám. O živote hlavného hrdiny sa dozvedáme možno dva diely za sériu. Najviac dielov je venovaných robotovi Bendrovy ktorý je naozaj najvtipnejší so všetkých postáv. Ak tam Fry aj je väčšinou opisovaný ako idiot ( áno je to tak ale to vieme aj bez toho aby to stále hovorili) alebo balí kyklopku Leelu, ktorá ho odmieta lebo je už spomínaní idiot. Je to pre mňa nelogické že kvázi hlavnej postave ktorá sa stala obetou niekoľkých paradoxov je dopriané tak málo priestoru. Ale budiž.
2.) 31. Storočie? Naozaj? Je rok 2013 a máme lepšiu technológiu aká tam je opísaná :D Naozaj toto je asi na tom seriály najvtipnejšie. Jasné ony si lietajú do vesmíru ale majú telku ktorá vyzerá ako tá čo sme my mali keď som bola malá.
3.) Divné jedlo. Ok aj my jeme divné veci ale i tak keď to počúvate tak vás to len musí pobaviť.
4.) Ožratý robot. Moja obľúbená hláška: " Robot bol chytený ako šoféroval pod menším vplyvom ako je 0,8 promile v oleji. Preto prebieha súd o výške strestu..." Tu robot musí mať určitú hladinu alkoholu aby bol triezvy. Ak Bender ( Robot a naj kamoš Fryja) je triezvy tak mu narastie hrdzavá brada a tacká sa.
5.) Dá sa na to pozerať. Čo je asi najvdivnejšie. Síce mám za sebou päť sérii a už najbližšiu dobu neplánujem žiadnu komédiu či grotesku pozerať ale i tak nemám pocit že by som nejako po tom šalela. Možno som už vyrástla alebo to asi nie je také zaujímavé ale určite ma to viac pobavilo ako simsonovci a i napriek tomu nie som takú blázon ako keď som pred veľa rokmi si dala maratón The Simpsons.
Ináč to môžem zhodnotiť ako menej urážlivé ako simpsonovci. Nie že by sa tu nierešil rasizmus troška drastickým spôsobom ale určíte nie tak agresívnym. Je to sranda nie moc náročná na hlavu čo my v tieto dni prospelo.
A čo vy? Pozerali ste niekedy Futuramu? A páčilo sa vám to viac ako simpsonovci alebo ste verní našej žltej rodinke? Ja určite už taká verná nebudem a ak budem mať chuť zabíjať čas pri nejakej stupídnej komédii ( čo určite nebude skoro lebo naozaj my to už bohato stačilo).
Na záver tu mám zaujímavú teóriu či je to všetko možné. ( Ja vravím že nie ale možno sa mílim). Tak dúfam že Vás tento chlapík pobaví lebo mňa doteraz nikdy nesklamal. ( A úprimne všetky tie fan videá boly troška odveci).

Once Upon a Time- Recenzia

8. června 2013 v 11:07 | Jenny Tenshi
Info:
Nazov: Once Upon a time
Preklad: Kde bolo tam bolo
Počet ep: 2 série po 22 epizodách. Točí sa tretia.
Rok : 28.10.2011
Kategoria: Rozprávka, komédia, dráma, akcia, napätie
Na toto sa môžete tešiť v tomto novom serialy v ktorom má prsty amerika. Tento krát sa im to ale podarilo i po dejovej stránke. Takže sa príjemne usadte a prečítajte si ćo Vás ćaká keď si stiahnete tento serial.

Kde bolo tam bolo Emma Swan lovec odmien a bezpodmienečný realista a zároveň pokračovanie všetkého čo doteraz poznáme s rozprávkového sveta. Snehulienka, Krasoň, Maťko Klingáčik či Pinokijo ,jasne a nesmieme zabudnúť na karkulku či Frakenštajna či Džina. Ak si myslíte že a žily šťastné až do smrti tak to tak nebolo. Všetci sme boli oklamaný lebo sa narodila Emma Swan. Ale radšej začnem od začiatku.
Kde bolo tam bolo Snehulienka nám otehotnela. To by bolo zlaté keby tu nebola zlá kráľovná ktorej plány na otrávenie snehulienky jablkom tak troška nevyšli. A preto zoslala na čarovný svet plný mágie a slobody prejavu obliekania kliatbu. A to že preniesla celý čarovný svet do toho nášho s tým. Respektíve do jedného mestečka menom Storybrook v štáte Main a všetci zabudnú že sú rozprávkové bytosti.
Ale naspäť k Snehulienke. Predtým ako bola kliatba zoslaná snehulienka priniesla na svet dievčatko ktorej dala ( Kupodivu normálne) meno Emma. Snehulienka sa jej zdala lebo Emma bola proroctvo ktoré zachráni všetký rozprávkové bytosti. Preto bola poslaná do nášho sveta ešte pred kliatbou.
Proroctvo bolo naplánované tak aby kráľovnej zrazila korunu s hlavy keď prejde 28 rokov . A tak sa aj stalo. Prešlo 28 rokov a Emma sa stala realistom v krutom svete pokým jej nezaklopal na dvere desaťročný chlapec s knihou. A verte či nie tento chlapec menom Henry mal viac pokope než všetci s jeho mesta ktorý sa volal Storybrook. Povedal Emme všetko o proroctve a o jej osude ale nejako sa jej tomu nechcelo uveriť. Dokonca ani nedokázala uveriť že ju vypátral je vlastný syn ktorého sa zdala rovnako ako sa jej zdali jej rodičia. Ale to je už iný príbeh. Ako vidíte tak šťastný koniec je zdialenejší ako keď sme si mysleli.

Je to komplikovanejšie než Vojna a mier ale nebojte sa je to jednoduchá rovnica. Každý s každý niečo má alebo je príbuzní len o tom nevie. Ak nie je ani jedno s toho tak je to človek ktorý zmenil život niekomu s hlavných hrdinov. Počas prvej série som nechápala ako je možné že to ľudia pozerajú a potom som to pochopila. Ja som vždy mala rada klasický Disney i keď som veľa z nich nevidela ale mám ich rada a je vtipné za dozvedieť kto bola zlej kráľovni mama či fakt že Peter Pan je zlí ( Toho som nikdy nevidela ale nikdy by ma nenapadlo niečo také) či že snehulienka je schopná zabiť.
Je to zábavné a zároveň sladké ako telenovela ale nie otravne. A musíte rátať s chvíľkami ktoré vás chytia za srdce. Rovnako Vám ukradne srdce obsadenie ktoré síce nie je moc známe ale týchto hercov poznám s iných filmov či seriálov a sú naozaj dobrý.
Dobre na tom je že máte pocit ako keď ste boli deti. Proste všetko vás prekvapilo a tu je to isté. Áno po čase viete že kto čo prežíva viac alebo menej ale v konečnom dôsledku spravia hlavní hrdinovia niečo čo by ste len ťažko predpokladali. Chvíľky sú vážne a chvílkami sa smejete a preto sa teším na ďalšiu sériu.
Treba len vedieť že kaźdý i ten neväčší záporák ma na niečo dôvod ako to už v rozprákach býva. Hlavní záporaci Rumplestilskin ( Maťko klingáčik) a zlá královna sú postavi ktoré si oblúbite viac ako tu krásnu a idilidkú rodinku. Čo je na jednej strane zvrátené na druhej logické lebo TU! Maju hlavne slovo tý zlí a ich zvrátená mysel ktorá toto vytvorila. A práve preto ich budete milovať moźno viac ako Emmu Swan ktorá je cool sama o sebe.

Pre koho odporúčam?
Deti, starých ľudí či mladých. Je tam málo sexepílu a tak vás to neruší. Je to zlatý serial ktorý je vysoko návykoví . Takže pozor na to :D
Nahovoriac o krásnich efektoch ktoré vás doslova prenesú do kúzelného sveta. Hudbe sa síce nedáva veľký priestor ale po stránke efektov to bolo a (dúfam že aj bude) úžasné

Supernatural Recenzia

19. května 2013 v 19:35 | Jenny Tenshi

Tak a dopozerala som prvú sériu supernaturál a musím povedať že som bola v poriadnom napätí. A tu je recenzia ktorá dúfam že zláka nejedného z Vás.

Info:
Nazov: Supernatural
Počet ep: 8 sérii po 22-23 epizodách
Rok : 13.09.2005- do teraz
Kategoria: Horor, ducharina, akcia, humor ( ale nie je to komédia)

Základ deja:
Pokojná rodina Wincherstrovcou má typický večer. Otec pozerá večer telku a mama ide skontrolovať svojho šesť mesačného synčeka Sama. To ale maminka Mary netušila že skončí ako obeť neznámeho démona.
O 20 rokov neskôr sa Sam snaží dostať na Právo. O svojej rodine nepovedal svojej pratelke Jess lebo to bolo tajomstvo. Tajomstvo ktoré sa nám odhalí keď uprostred noci navštívi Sama jeho starší brat Dean. Ich otec zmizol. U neho obvyklé ale nie na tak dlho. A tak Dean a Sam sa vydajú hľadať otca napriek nebezpečenstvu v podobe Duchov, démonov, upírov a vlkolakov.
Ale otázka je prečo? Po Marynej smrti to Johna Winchestra tak žralo že sa rozhodol zabiť tú bytosť ktorá zabila jeho manželku. Svojich synov vycvičil v klamaný, streľbe a satanistických symboloch. Ale pretože John zmizol tak je na jeho synoch aby pokračovali v jeho práci.

Charakteristika Winchestrovcou:

Dean: 26 ročný tak troška sexi chlap s ešte viac sexi autom a neskutočným zmyslom pre kvalitný rock so 70 a 80 rokov. Je to typický sukničkár ktorý berie vážne svoju prácu. Ešte vážnejšie berie ženy a na prvom mieste je rodina. Počas prvej série sa utvára Deanov charakter hlavne tej časti rodinnej. Naučil sa veľa od Sama ale dáva do toho časť seba. Jedná s vecí ktorá je pre neho typická je ukazovanie svojich citov k Samovy lebo on sa cíty za vśetko zodpovedný či už je to dobré alebo zlé. Na druhej strane je to srandista a pomáha Samovy sa zmieriť so skutočnosťou že ostal sám ( Po tom čo mu umrela priateľka Jess). Až v posledných dieloch pochopíte že Dean je hlava rodiny lebo práve on je ten čo ju najviac ochranuje.

Sam: Racionálny a piestami vervný Sam. Hneď v prvom diely mu začalo byť jasné že ten démon ktorého chce zabiť jeho otec má niečo spoločné s ním. Rovnako ako Dean aj Sam sa vyvíja. Na začiatku série je mu jedno ako sa cíti jeho otec ale Dean ho naučil že rodina a ženy sú na prvom mieste. I keď s tou časov o ženách nechce nič počuť tak v 19stom diely sa tak troška poddá Jeho sen je skončiť to čo začali a vrátiť sa na Výšku .

John: Egoista a veliteľ ktorému by som najradšej vlepila. Svojich synov berie ako vojakov a nie ako rodinu. Teda tak to dáva najavo ale v skutočnosti chce len aby boly štastný. ALE AŽ PO PRÁCI! Dosť kruté. Na druhej strane je to skvelý straték a velitel ale zároveň sólový hráč a pokým nejde do tuhého tak svojich synov o nič nepožiada čo štve hlavné Sama.

Hudba a kamera:
Kamera je robená dosť našumelo a pripáda my to ako nejaký starší film. Vśetko je šedé i keď je deň. Ale tento nedostatok si prestanete všímať keď sa vžijete do deja.
Na druhej strane hudba je jedna báseň. ACDC, Kansas, Black Sabbath, Deep Puple a.i Proste lahoda pre uši. Jediné čo budete robiť je spievať si single ktoré sa nikdy neobohrajú.

Pre koho je serial:
Pre všetkých ktorý ako malý vyvolávali Krvavú Mary ( áno aj tá sa ta objaví). Proste ak máte radi Ducharinu a nerobí vám problém sa troška báť a troška zasmiať tak supernatural po 10tej epizode je práve pre Vás. Áno po 10 epizóde lebo som to začala pozerať pred rokom ale som to skončila niekde pri šestke lebo ma to nebavilo. Ale po desine... Posadnutosť ktorou som nakazila moju kamarátku a pár ľudí na Facebooku.

Na záver:
Hudba, sexi auto, dvaja chlapci ktorých v polovine Fanfiction dávajú so incest sexu (Čo je pre mňa v prípade Supernatural zvrátené) a ducharina. Kto by si to nepozrel? Smelo do toho. A ja sa eším na druhú sériu do ktorej sa pustím hneď o 22 dní :D Ak ak vás toto táto recenzia nechitila tak tento trailer určite napravý moju chybičku v pútavom písaní.